PPC kampaně, reklama ve vyhledávačích
Pay Per Click (PPC) je typ internetové reklamy zobrazované ve vyhledávačích vedle výsledků vyhledávání jako placené odkazy. Princip Pay Per Click (překlad: platba za proklik) spočívá v tom, že inzerent za reklamu platí až ve chvíli, kdy zaúčinkovala. Inzerent tedy platí až ve chvíli, kdy na reklamu někdo kliknul.
Jedná se o jednu z nejvýhodnějších metod zvyšování návštěvnosti internetových prezentací díky maximální flexibilitě, velmi nízké ceně a vysoké přesnosti cílení. Neplatí se za zobrazování odkazů, ale za kliknutí na odkaz, takže platíte pouze za opravdového návštěvníka vašich stránek. Placené odkazy lze velmi dobře cílit, aby se zobrazovaly pouze na určitá klíčová slova a náklady byly efektivně proinvestovány pouze za návštěvníky, kteří hledají danou informaci. PPC reklama je velmi dobře měřitelná a plánovatelná.
Jedním z prvních reklamních systémů využívající PPC reklamu, který začal působit i na českém reklamním trhu, byl vyhledávač Google a jeho reklamní systém Google AdWords. Nejúspěšnější český vyhledávač Seznam se přidal až v roce 2006, kdy přišel se svým systémem Sklik. Dalšími reklamními systémy využivajícími zobrazování kontextové reklamy nejen ve vyhledávačích je systém eTarget. V poslední době je velice účinná reklama na sociální síti Facebook.
Google AdWords
- PPC reklama zobrazovaná ve vyhledavači Google nebo kontextová reklama zobrazovaná v síti partnerských webů
- zobrazuje se na zvolená klíčová slova vedle a nad výsledky vyhledávání a inzerent platí až za její odkliknutí
- velmi efektivní reklama s širokými možnostmi nastavování a cílení
- možnost nastavení max. denního rozpočtu, který se utratí za reklamu
Sklik
- PPC reklama zobrazovaná v nejpoužívanějším českém vyhledavači Seznam nebo v síti webů partnerů
- zobrazuje se na zvolená klíčová slova vedle a nad výsledky vyhledávání a inzerent platí až za její odkliknutí
- velmi efektivní reklama s širokými možnostmi nastavování a cílení
- možnost nastavení max. denního rozpočtu, který se utratí za reklamu
- podrobnější informace naleznete na stránkách systému Sklik
- kontextová reklama zobrazovaná na největší sociální síti Facebook
- Facebook reklamy jsou placená sdělení, která pomáhají oslovit lidi podle definovaného cílového okruhu
- kampaně mají konkrétní cíle neboli účely reklamy. V kampaních se pak vytvářejí reklamy, které pomáhají daných cílů dosáhnout
- vaše reklamy se zobrazují podle definovaných cílů nejen v pravém sloupci, ale velice účinné je i zobrazování na zdi mezi ostatními příspěvky
- inzerent platí pouze za kliknutí na svou reklamu nebo za zobrazení podle nastavení kampaně
- podrobnější informace naleznete na stránkách Facebooku